Balony reklamowe w reklamie producentów maszynek do golenia

Balony reklamowe

Balony reklamowe

Współcześnie poszukuje się nowatorskich metod na reklamowanie się i docieranie do masowego klienta. Duże firmy, działające na terenie całego kraju albo w wielu krajach, podejmują bardzo wiele różnych działań zmierzających do pozyskiwania nowych klientów metodami innowacyjnymi. Klasyczne metody są bowiem często nieskuteczne. Przykładowo producenci maszynek do golenia starają się przykuwać uwagę ludzi za pomocą różnorodnych gadżetów reklamowych. Jest to metoda zdecydowanie nowatorska, bo choć jest ona znana w marketingu od lat, to nigdy nie była stosowana na większą skalę. Obecnie coraz częściej można spotkać się z dystrybucją gadżetów reklamowych. Jak konkretnie może taka dystrybucja wyglądać?

Trzymając się przykładu producentów maszynek do golenia, można stwierdzić, że dystrybuowane przez nie gadżety, np. balony reklamowe, nadają się idealnie na prezent. Z tego też powodu są one po prostu rozdawane, a więc wręczane ludziom, jako podarunki. Może to wyglądać w jeden z dwóch podstawowych sposobów.

Po pierwsze, balony reklamowe mogą służyć jako swoista forma „podziękowania” klientowi, który nabył produkt danego producenta maszynek do golenia. Np. w sklepie czy innym punkcie handlowym może być zatrudniona osoba – hostessa – która wręcza klientom balony za to, że kupili maszynkę do golenia konkretnego producenta. Prezent taki każdy przyjmie chętnie, balony są bowiem wśród ludzi bardzo lubiane (to jest z resztą przyczyną ich popularności w marketingu). Czasami też można uzależnić otrzymanie podarunku od zakupienia maszynki na odpowiednio wysoką kwotę, albo też od zakupienia konkretnej ich ilości.

W innym przypadku balony reklamowe mogą być rozdawane poza obrębem sklepu. W takiej sytuacji mamy do czynienia z wręczaniem podarunków przypadkowo napotkanym przechodniom w różnych punktach miast. Czym owi przechodnie zasłużyli sobie na podarunek? Otóż tym tylko, że są potencjalnymi nabywcami maszynek do golenia. W marketingu trzeba bowiem często inwestować. Jeśli inwestycja jest trafiona, szybko się zwraca. W przypadku balonów i innych gadżetów reklamowych inwestycja jest praktycznie zawsze trafiona.